Mina bästa skönhetstips! del 1

 
Att återfukta är så himla viktigt, och att göra det både inifrån och utifrån! Drick mycket vatten (minst 1,5 l per dag!) och köp en bra fuktkräm. Min från Garnier kostar ca 39kr och är sjukt bra!
TÄNK PÅ att om man byter ut något i sin hudvårdsrutin, till exempel en fuktkräm, kan man få finnar eller dålig hy ett par veckor. Det är normalt eftersom huden anpassar sig till den nya krämen, och behöver inte alls bero på att produkten är "dålig". 
 
Alla hudtyper behöver återfuktas. Även de med fet hy, trots att många verkar tro att det inte är så. Men det finns en skillnad på fett/talg och fukt! Talg täpper till och orsakar finnar, fukt gör huden finare på många olika sätt.
En återfuktad hud gör att sminket sitter bättre, du får lenare, mjukare och mer följsam hy och en underbar lyster! Återfuktning gör så fantastiskt mycket att det är värt att lägga några slantar på - och vatten kostar ju i princip ingenting!
 
Använder du fuktkräm?


Kommentarer



✐ Namn


✉ E-mail (publiceras ej)


➥ Blogg/hemsida



Jag har gjort min design själv med hjälp av Photoshop CS6
All spam raderas och författaren IP-bannas
Jag är inte intresserad av frågestunder eller tävlingar

Kom ihåg mig?
Trackback