Artonde december 2013

 
 
Vilket Photoshop använder du? Jag har Photoshop CS6. Det följde (tillsammans med typ allt annat från Adobe!) med min skoldator som jag fick i början av terminen.
 
Varför heter din blogg Citronljus? Citrusljus*. Jag vet inte riktigt. När jag skulle starta bloggen ville jag ha ett bra namn, som ändå passade in på mig. Jag älskar att stå i centrum, typ i strålkastarna på en teater! Inthelimelight var dock upptaget; istralkastarna kändes bara fel, så jag började tänka lite annorlunda. Limelight. Lemonlight. Citronljus. Citrusljus. Och på den vägen är det! Dock funderar jag på att byta bloggnamn ...
 
Vilka bloggar läser du? Kissies, Miixx, Linn Ahlborgs, Egoinas, EpicFaiil, Hofh (ibland), Viras, FckingCrazy, Angelicas, Keelas, Kenzas, SvenskaBloggare, Blondinbellas, Lorissa Lovebomb, Beleza, Linda Hallbergs, I Make You Smile (och även hennes blogg på ModernMom), Helena Torsgårdens (ibland) och Claras Life, och sist alla i TMS. Alltid i den ordningen också! Och så kikar jag såklart på er som kommenterar och lämnar en länk!
 
Vad använder du för fotoutrustning? (Den här frågan fick vara här, haha!) Jag har en Nikon D3000 med objektivet som följde med. 18-105mm vilket är grymt! Har även ett par blixtdiffusorer och en fjärrutlösare från Clas Ohlson.
 
Bild från Wikipedia
 
 
Hur lärde du dig att sminka dig? Är du självlärd, eller har du gått någon kurs? YouTube, träning och en himla massa kreativitet! Jag vet inte hur många timmar jag spenderat framför datorskärmen och bara tittat på folk trolla fram underbara sminkningar. Jag har dock gått en kurs på Make Up Store, men helt ärligt lärde jag mig inte särskilt mycket där. Killen som sminkade mig var rätt arrogant och suckade när jag inte hade koll på vissa grejer. Otroligt tråkigt! Dock fick man ju plocka varor för hela beloppet, vilket gjorde det lite värt ändå. :)
 
Vilka hårfärger har du haft? Blont (min naturliga!), brunt, brunrött, klarrött, orange (efter en blekning av det röda haha), lila, vinrött, blått och nu grönt. En hel del! Vilken tycker ni att jag passar bäst i?
 

Klicka på bilderna för att göra dem större! 
 
Vilken mascara använder du? Just nu; Volum' Express Rocket Mascara. Den enda mascaran från Maybelline jag gillar! Annars föredrar jag L'Oréal.
 
Bästa bassminket? Jag har skrivit ett låååååångt inlägg om bassmink här! Menar du märken och så; gillar jag Isadora, E.L.F. och Wet n Wild. Men alla har sina favoriter!
 
 
Är du troende? Det där är en himla svår fråga. Jag går i kyrkan regelbundet, på ungdomskvällar och ledarkurser och sånt. Och min konfirmationstid var något av det bästa jag varit med om; veckan i Assisi förändrade mitt liv något oerhört, precis som resan till megareligiösa Taizé i Frankrike. Dock vet jag inte riktigt om jag tror på Gud. Jag vill gärna göra det, det måste kännas skönt att ha ett sånt oändligt stöd. Med två ateistiska föräldrar (pappa är sjukt anti-religion överhuvudtaget tyvärr!) och en naturvetenskaplig uppfostran där jag lärt mig tänka kritiskt är det dock svårt. Men kyrkan har en stor plats i mitt hjärta och det är riktigt mysigt med andakter!
 
Var i Stockholm är du från? Egentligen kommer jag inte alls från Stockholm! Jag föddes i Skåne, flyttade till Göteborg och sen till ett ställe i Sthlm till det andra, där jag bor nu. Strax söder om stan!
 
Har du varit i Helsingborg? Vad tycker du om den staden? Det var där jag föddes, haha. Har inte varit där så mycket förutom på sjukhuset och BB, men typ allt i Skåne är grymt. ;)
 
Har du varit i Jönköping? Vad tycker du om den staden? Vi stannar alltid och äter i Jönköping när vi bilar ner till släkten i Skåne eller Göteborg, så det enda jag vet är egentligen att er BK-mat är grym, haha!
 
Favoritfärg? Svart.
 
Bildkälla: JessicaHarlow.com
 
Favoritmaträtt? Spaghetti med köttfärssås är sjukt gott! Älskar också bakad potatis, det mesta med pasta och typ allt med skaldjur.
 
Favoritlåt? Finns så många! Fredrik Snortare och Cecilia Synd, Enter Sandman, Cut Me Some Slack ... bland andra!
 
 
Favoritartist? Nirvana (om grupper räknas), Avenged Sevenfold (grupp även det), Sound City Players (gruppen som gjorde låten ovan, tillsammans med Paul McCartney!), Christina Aguilera, Timbuktu, Petter ... jag lyssnar på det mesta! :)
 
Favoritfilm(er)? Fight Club! Och Monsters, Inc.
 
Favoritbok/-böcker? Oj! Jag har läst rätt mycket så det är omöjligt att välja. Jag gillar dock hemska självbiografier och av dem är Inspärrad av Teresa Cooper och I det tysta av Vicky Jaggers några favoriter.
 
Vad gör du på helgerna? Sover. Och äter. Och pluggar ibland. Men det är sjukt sällan!
 
Om du skulle gifta dig med en kändis, vem skulle det vara? Hade Brad Pitt och jag varit i samma ålder hade jag lätt valt honom. Men en nybliven 50-åring och en på 16,5 år känns sådär ... men jag vet inte! Har ingen kändis jag skulle gifta mig seriöst med; spelar ingen roll om personen är känd eller inte. :)
 
 
Bästa godiset? Jag älskarälskarälskar såna där halvmjuka vita kuddar, heter de typ sockerbitar? De är sjukt goda haha! Och så choklad, och röda Ferraribilar.
 
Bästa pepplåten? Oj, vad svårt! Det mesta med lite power haha. Älskar Fighter med Christina Aguilera, och Jay Smiths version av Bad Romance!
 
Bästa depplåten? Öööh ... typ allt inom heavy metal? Jag vet inte, lyssnar inte direkt på nån särskild musik när jag är ledsen. Här är i alla fall en bild på en del av min Spotifylista :)
 
 
Snyggaste kända kvinnan? Det finns otroligt många! Christina Aguilera är väldigt vacker, och hur snygg är inte Mila Kunis?! Cobie Smulders, Jennifer Love Hewitt, Moa Thun och typ tusen andra ser också otroligt bra ut!
 
Snyggaste kända mannen? Brad Pitt. Och Aaron Paul.
 


Kommentarer
Ebayfynd - Billig shopping, för dig som vill inspireras säger:

Vilken förmån att få photoshop från skolan :)

Svar: Ja, verkligen! Vi använder det inte ens i undervisningen som typ mediaelever gör ...
Rebecka C

2013-12-19 | 10:51:36
Bloggadress: http://ebayfynd.blogg.se
veronica eriksson säger:

Kul inlägg! Älskar svar-på-frågestund-inlägg :) Kram

Svar: Kul att det uppskattas! :)
Rebecka C

2013-12-19 | 12:41:32
Bloggadress: http://vveronicas.com/
N säger:

Åh vilken musiksmak<3

Svar: Yea!
Rebecka C

2013-12-19 | 13:23:10
aina [fotoblogg] säger:

Kul inlägg :) hoppas du haft en bra dag hittills!

Svar: Jodå! Själv?
Rebecka C

2013-12-19 | 14:26:02
Bloggadress: http://ainaphoto.blogg.se



✐ Namn


✉ E-mail (publiceras ej)


➥ Blogg/hemsida



Jag har gjort min design själv med hjälp av Photoshop CS6
All spam raderas och författaren IP-bannas
Jag är inte intresserad av frågestunder eller tävlingar

Kom ihåg mig?
Trackback