Svar på kommentarer om skola, USA och Keela

 
Vad jobbar man med om man har en ekonomiutbildning? Vad vill du bli?

Går man ekonomi på gymnasiet, som jag, kan man bli det mesta (eller i alla fall utbilda sig till det mesta). Det är en ganska bred, högskoleförberedande linje och det är nog därför den är så populär. Dock rekommenderas ekonomlinjen för de som är intresserade av samhälls- och företagsekonomi och hur vårt rättssystem är uppbyggt. Det låter sjukt tråkigt, jag vet, men vi lär oss väldigt viktiga grejer inom bl.a. juridiken!
   Pluggar man vidare sen på t.ex. högskola eller universitet kan man bli banktjänsteman, controller, ekonomichef eller -assistent, finansanalytiker, egenföretagare, inköpare, marknadsförare och en massa fler yrken! Ni kan läsa mer här.
 
Jag valde ekonomilinjen eftersom att jag vill starta egna företag. Det får vi göra i trean tack vare UF, och jag är så taggad! Efter gymnasiet hade det varit underbart att livnära sig på egna företag, gärna något inom skönhet. Hur häftigt hade det inte varit att lansera sitt eget sminkmärke?! Jag kommer antagligen att plugga vidare, förmodligen ett år på college, men vet inte om det blir inom ekonomin. :)


 
Var i USA var du?

Jag var i Los Angeles, Kalifornien. LA är dock otroligt stort! Vi åkte runt i San Fernando, Burbank, Hollywood, Sacramento, Pasadena och några andra delar av staden.


 
Såg du att Keela länkat dig? Gjorde hon det av någon speciell anledning?

Ja, det gjorde jag! Och det märktes på statistiken också, hehe. Jag frågade helt enkelt i hennes frågestund om hon kunde länka mig, och det var hon snäll nog att göra! ♥


Kommentarer
Madeleine säger:

så snällt av henne att länka så^^ det trodde jag faktiskt inte att hon skulle göra :D

2014-01-08 | 21:35:16
Bloggadress: http://fames.se/madeleinealexandra/
LORISSA LOVEBOMB säger:

Jag såg också länken, tyckte att det var helcoolt :)

2014-01-08 | 21:51:37
Bloggadress: http://lorissalovebomb.se



✐ Namn


✉ E-mail (publiceras ej)


➥ Blogg/hemsida



Jag har gjort min design själv med hjälp av Photoshop CS6
All spam raderas och författaren IP-bannas
Jag är inte intresserad av frågestunder eller tävlingar

Kom ihåg mig?
Trackback