Nytt år, nya tag - ny dag, nytt tag

 
Det här med nyårslöften. Alla lovar "jag ska bli en ny människa", "jag ska göra det här och det här", "jag ska inte göra det här och det här".
 
   "... efter nyår."
 
Egentligen är det ingen skillnad på den 31 december och den 1 januari och den 17 juli (om ingen av er fyller år nåt av de datumen, då är det skillnad såklart. hehe). Det är nya dagar allihop och de är chanser att starta nya vanor.
Nyår är något vi har konstruerat, det är ju inte direkt som att typ rymden eller atomerna börjar om någon räkning eller så. Förstår ni hur jag menar?
 
Istället för nyårslöften kanske man borde ha nydagslöften. "Från och med idag ska jag göra bättre ifrån mig när det gäller det här och det här", och varje morgon tänka "idag är en ny chans att göra mitt liv bättre och en ny chans till att bli gladare och mer nöjd med mitt liv!".
 
Jag förstår att det känns skönt med att ha ett bestämt datum där man liksom officiellt börjar om. Jag gjorde ju det själv med mina nyårslöften! Men det jag menar är att man ska inte ge upp om man misslyckas med sitt nyårslöfte efter två veckor. Man kan börja om imorgon igen!
 
Varje dag är en ny chans att förändra sitt liv till det bättre. Det är inte kört för resten av året om man inte lyckas leva upp till sitt nyårslöfte till 100 % redan från början. Nyårslöften ska vara som mål, i slutet av året ska man känna att "jo, jag förändrade faktiskt det här i mitt liv".
 
Jag vet inte om det här makeade någon sense alls, men men. Gott nytt år, och lycka till med era nydagslöften!


Kommentarer
Wilma säger:

Jättefin blogg och du tar jättefina bilder verkligen :)

Svar: Tack!
Rebecka C

2014-01-02 | 10:55:46
Bloggadress: http://wilmaklemedsson.blogg.se
Elin säger:

Tycker du har väldigt rätt om dehär med att man egentligen borde se varje dag som en ny chans att förändra nåt :)

2014-01-02 | 17:20:03
Bloggadress: http://exist.bloggplatsen.se



✐ Namn


✉ E-mail (publiceras ej)


➥ Blogg/hemsida



Jag har gjort min design själv med hjälp av Photoshop CS6
All spam raderas och författaren IP-bannas
Jag är inte intresserad av frågestunder eller tävlingar

Kom ihåg mig?
Trackback