Foundationförvirring

Vi går mot mörkare och torrare tider och det är dags att byta ut sin B.B. creams, tinted moisturizers och C.C. creams mot tyngre grejer - foundations! Jag är glad att min hy är så pass problemfri att jag klarar mig med fuktkräm och B.B. cream, men det är också en nackdel i såna här lägen: jag vet inte vad jag ska välja!
 
Sjukt sugen är jag i alla fall på Isadoras senaste foundation Wake up make up foundation (visst ekar reklamrösten lite för mycket i huvudet?) med SPF 20, den har fått grymt många bra recensioner och alla före- och efterbilder är heeelt fantastiska. Riktig dockhy! Är bara rädd att nyanserna ska vara för mörka för min bleka vinterhud.
 
Konkurrenten är Maybellines Fit me!-foundation, till vilken jag är lite mer skeptisk. Har hört att den är rinnig och inte täcker alls från vissa, samtidigt som den ska vara en ren mirakelprodukt enligt andra. Men är den så bra som de positiva tjejerna säger så verkar även den grym!
 
Så, kära läsare, hjälp mig. Vilken foundation borde jag köpa? 
Jag har normal hud som drar åt det torra nu på vintern; i princip inga finnar och en ljus, kall hudton. Skulle gissa på nr 115 i Fit me!-serien!
 
 


Kommentarer



✐ Namn


✉ E-mail (publiceras ej)


➥ Blogg/hemsida



Jag har gjort min design själv med hjälp av Photoshop CS6
All spam raderas och författaren IP-bannas
Jag är inte intresserad av frågestunder eller tävlingar

Kom ihåg mig?
Trackback