Svar från frågestunden! Skönhet/hår

 
 
Har du torr eller oljig hy? Jag har normal hy (vilket är mycket ovanligare än det låter hahah) så är varken torr eller fet. Mot vintern kan dock min hud dra mer åt det torra hållet!
 
Hur gammal var du när du färgade håret för första gången? Jag tror att det var i sexan! Hade brunt hår då och det var såååå fult ...! Mitt skolfoto var hemskt </3
 
Vilken är din naturliga hårfärg? Har du några bilder? Jag är jättemegasuperextremüberblond hahah.
 
 
Har tyvärr inga bättre bilder på min nya dator! 
 
 
Vilka färger har du haft på håret? Jag har varit blond, brun, rödbrun, knallröd, orange (misslyckad blekning heheh), lila, vinröd och så blått!
 
Hur många gånger har du färgat håret? Vet inte riktigt om du menar vilka hårfärger jag haft, eller faktiskt hur många gånger jag färgat håret ... tror jag använt totalt 5-7 burkar blå färg!
 
Hur kände du första gången du färgade håret blått, med blickar och sånt? Jag var sjuuukt nervös hahah. Första dagen som blåhårig satt jag dock på ett tåg till Göteborg och var där ett par dagar så hann vänja mig på ett ställe där jag inte kände någon förutom mina släktingar :) När jag kom hem var jag istället sjukt stolt och glad över min nya hårfärg! Sen fattade jag ju att folk skulle glo, men det var jag till en viss del van vid tack vare mitt lila. Fast det blev mycketmycket värre med det blåa haha. Stirrar någon idag glor jag tillbaka, alternativt frågar vad de tittar på, eller om jag sitter med en kompis brukar jag säga till dem typ "alltså, folk tror att de är så himla indiskreta när de glor fast det märks supertydligt!?". Då brukar de titta bort, hehe :)
 
Av alla hårfärger du haft, vilken är din favorit? Jag älskar mitt blåa hår!! Det är dock ett helvete att underhålla så med den synpunkten inräknad måste jag nog säga lila ...
 
Har du något bra knep för att få extrem hårfärg att hålla i sig? Det finns ju t.ex. inga färgbomber till blått/grönt hår ... Jag använde färgbomb när jag hade lila hår, väääärldens bästa uppfinning haha! Synd bara att den inte finns i blått :( Annars finns det inte så jättemycket att göra. Tvätta/blöt håret sällan, när du gör det så tvätta det fort, i kallt vatten och använd så lite schampo som möjligt. Använd produkter för färgat hår! Undvik hårspray och andra produkter med alkohol i då det har en tendens att dra ut färgen ur håret :/
 


Kommentarer
LORISSA LOVEBOMB säger:

Jag har haft knallrosa hår, men det var alltså INGEN som glodde, var fan lite besviken :P

Svar: Haha men oj! Ja, antar att det till en viss del är reaktioner man söker ...
Rebecka C

2013-10-08 | 21:20:02
Bloggadress: http://lorissalovebomb.se
Anna säger:

Ditt hår är superläckert ;)

Svar: Tack!! :D
Rebecka C

2013-10-09 | 08:11:16
Bloggadress: http://www.accessoeramera.nu
Anonym säger:

Vad hände med länkningarna?

Svar: De kommer upp i den sista delen :)
Rebecka C

2013-10-10 | 22:35:28
Alice säger:

Superfint hår du har!

Svar: Tack fina du :)
Rebecka C

2013-10-11 | 16:28:35
Bloggadress: http://pastellgalaxy.blogg.se
Daniella säger:

Jättefin blogg!
va gärna med i min tävling och bli veckansblogg!

Kramkram <3

2013-10-12 | 23:59:04
Bloggadress: http://daniellajansson.devote.se
Daniella säger:

Jättefin blogg!
va gärna med i min tävling och bli veckansblogg!

Kramkram <3

2013-10-13 | 00:00:28
Bloggadress: http://daniellajansson.devote.se



✐ Namn


✉ E-mail (publiceras ej)


➥ Blogg/hemsida



Jag har gjort min design själv med hjälp av Photoshop CS6
All spam raderas och författaren IP-bannas
Jag är inte intresserad av frågestunder eller tävlingar

Kom ihåg mig?
Trackback