Utmanad av Sibba!

Jag har blivit utmanad av fina Sibba i ett bloggaward som åker runt i bloggvärlden. Sibbas mammablogg hittar ni här!
 
 
HUR FUNGERAR AWARDEN? HÄR ÄR REGLERNA:
 

     • Tacka och uppmärksamma den som nominerat dig.
     • Skriv 11 randomfakta om dig själv.
     • Svara på de 11 frågorna du fått i awarden.
     • Välj ut 11 bloggar att nominera (du kan inte välja den som nominerat dig).
     • Skriv 11 frågor åt de du nominerar.

 

11 RANDOMFAKTA OM MIG SJÄLV:
 
 
     1. Jag gråter väldigt lätt; jag blir rörd av det mesta. Höll på att börja gråta flera gånger när vi besökte begravningsplatsen Valhalla (bilder från den utflykten finns här), jag gråter till filmer, när jag ser söta saker osv.
     2. Jag har gått i fyra olika skolor - tre grundskolor och ett gymnasium.
     3. Jag klär mig ofta i helsvart. Det har varit enklast så för att slippa dåliga färgmatchningar med lila/blått/grönt hår.
     4. Mitt drömresemål är Australien.
     5. Jag har aldrig haft ett seriöst förhållande.
     6. Ett av mina mål med bloggen är att bli känd (till viss del, i alla fall).
     7. Anledningen till att jag valde ekonomiprogrammet på gymnasiet var att jag får starta ett företag i trean.
     8. Jag har övningskört i drygt ett halvår.
     9. Jag älskar att skriva! Noveller, dikter, alla typer av texter. Tror att det är därför jag tycker om att blogga, också.
     10. Avokado, svamp och lever äter jag inte - det är helt enkelt superäckligt.
     11. Jag har varit i fler än 23 länder.

 

MINA SVAR PÅ SIBBAS FRÅGOR:
 

     1. Om du hade kunnat byta ögonfärg, vilken hade du haft? Gröna! Eller ännu mer blå än jag redan har.
     2. Vilken storlek har du på skor? 40-42. Beror på märke och modell.
     3. Hur sover du? Väldigt bra, och rätt djupt. Pratar mycket i sömnen.
     4. Om någon hade gjort en film om dig, vilken skådespelare skulle passa bäst för att spela dig? Jag själv. Eller Jennifer Lawrence. Många säger att vi är lika; hon är en duktig skådis och hon verkar lika awkward som jag i verkligheten, haha.
     5. Vilken är din favoritsmak på glass? Choklad, melon eller hallonsorbet. Men jag föredrar frozen yoghurt.
     6. Har du några ärr? Två på ena knät och ett par stycken utspridda på ben, armar och händer som jag inte har någon aning om varifrån de kommer. Några sitter i ansiktet efter att jag rev bort vattkoppor för många år sen.

 

 

     7. Vad skulle du aldrig kunna tänka dig att ha på dig? OnePiece utanför huset.
     8. Föredrar du julen eller din födelsedag? Julen, tror jag. Så fint med hela släkten samlad. Annars är det ju fint med en dag som bara fokuserar på mig, hehe.
     9. Hur duktig är du på att åka skridskor? Inte jätte, haha! Jag kan åka ganska fort men klarar inte av att bromsa eller göra några trick. Förutom typ "ramla-på-rumpan-och-glid-femhundra-meter"-tricket.
     10. Är du en katt- eller hundmänniska? Jag tycker om båda, men kommer bättre överens med hundar. Vi kräver väl samma nivå på underhållning och uppmärksamhet, skulle jag tro.
     11. Vilken är den bästa upplevelsen du har haft? Oj! Det har varit lika häftigt alla gånger jag sett mina brorsbarn för första gången, otroligt fin känsla. Annars är det nog någon resa :)



 
11 BLOGGAR JAG VILL NOMINERA:
 

         Jag läser inte ens 11 bloggar. Men jag kan utmana Julia, Cookie, Maja och alla som vill! Kommentera gärna om ni antar utmaningen så jag kan kika in och läsa era svar :) Det är riktiga egoboost-frågor så jag hoppas att så många som möjligt vill svara på dem!

 

MINA 11 FRÅGOR TILL DOM NOMINERADE BLOGGARNA:
 

     1. Vad är du mest nöjd med när det gäller ditt utseende? Kan du visa bild?
     2. Vad är ditt bästa skönhetstips?
     3. Har du någon bild som gör dig extra glad?
     4. Kan du nämna tre saker du är helt grym på att göra?
     5. Vilka låtar brukar få dig på bättre humör?
     6. Har du några dolda talanger?
     7. Vilket klädesplagg som du äger är din favorit? Varför?
     8. Vilka bloggar tycker du om att läsa?
     9. Vad heter dina bästa vänner?
     10. Berätta om något som gör dig riktigt, riktigt lycklig.
     11. Varför ska man läsa just din grymma blogg? :D



Kommentarer
LORISSA LOVEBOMB säger:

Tack snälla, jag är sååå kass på att komma ihåg sådana, men jag ska banne mig genast gå in och tidsinställa detta inlägg :)

Angående buren är den flyttad och fixad för lääänge sedan. Jag käkar fortfarande medicin mot den faktiska sjukdomen OCD, men någon måtta får det var. Symmetrin och handtvättningen kanske jag aldrig slutar med :P

Svar: Vad roligt! Har ett till du är utmanad i, hehe, för ett tag sen. // Åh, sorry för att jag använde uttrycket, mitt är (nog) inte så illa att jag behöver medicin för det. Hoppas det blir bättre snart! <3
Rebecka C

2014-01-04 | 10:27:12
Bloggadress: http://lorissalovebomb.se
LORISSA LOVEBOMB säger:

sv: Jag tycker att du SKA använda uttrycket, det avdramatiserar det faktum att jag har vissa beteenden kvar - alltså exempelvis symmetrin. Jag får panik av att jag flyttar saker så att de ligger i mitten, får för mig att "Nu är det kört, nu får jag tvångssyndrom igen" (är friskförklarad sedan en bra bit tillbaka), men det är så jäkla skönt att se att "vanliga" också gör det, för det kanske inte hör ihop med beteendet alls, utan bara mänsklig natur :D

Svar: Haha, jag är lite extrem. Lägger alltid mina provpapper i linje med varandra, utmed bänkkanterna; klarar inte av att en duk ligger snett; hatar skeva bilder etc etc. Är dessutom perfektionist ... Okej, tänkte bara att många tar illa upp när man använder "deras" sjukdom om man inte har den, om du förstår? Jag till exempel kan bli irriterad när folk säger att de har fobi för något, men det bara är rädsla ...
Rebecka C

2014-01-04 | 10:55:50
Bloggadress: http://lorissalovebomb.se



✐ Namn


✉ E-mail (publiceras ej)


➥ Blogg/hemsida



Jag har gjort min design själv med hjälp av Photoshop CS6
All spam raderas och författaren IP-bannas
Jag är inte intresserad av frågestunder eller tävlingar

Kom ihåg mig?
Trackback